Τασία Χριστοδουλοπούλου «Δίνουμε βάρος στην υποδοχή και ένταξη των μεταναστών»

Ενώ υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς το έργο της επαναφοράς της νομιμότητας στον τομέα της κράτησης των μεταναστών και προσφύγων (έχουν ήδη αφεθεί ελεύθεροι περίπου 350 κρατούμενοι από τα έξι κέντρα κράτησης όλης της χώρας, ενώ σειρά παίρνουν τη Δευτέρα τα αμαρτωλά κρατητήρια της Διεύθυνσης Αλλοδαπών στην Πέτρου Ράλλη), η αναπλ. υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις της.

Κάποιοι νομίζουν ότι το μόνο που χρειάζεται είναι να αφήσουμε ανοιχτές τις πόρτες. Δεν είναι τόσο απλό. Σε όσους βγαίνουν, τους δίνουμε διοικητικά έγγραφα, ώστε να απολαμβάνουν ένα καθεστώς ελευθερίας που έχει νομική βάση

Περιλαμβάνουν την προστασία των μεταναστών από την ανθρωπιστική κρίση, τη δημιουργία θέσεων φιλοξενίας προσφύγων, ακόμα και σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, και τη στοιχειωδώς ανθρώπινη υποδοχή των νεοεισερχόμενων στα ελληνικά νησιά.

Συντάκτης: 

• Αντιρατσιστικές οργανώσεις και συλλογικότητες ζητούν να κλείσετε αμέσως όλα τα κέντρα κράτησης, ενώ ορισμένοι ερμήνευσαν την εξαγγελία σας για επαναφορά της νομιμότητας σαν «συνέχεια της ρατσιστικής πολιτικής» της προηγούμενης κυβέρνησης. Τι απαντάτε;

Θα ήθελα να ζητήσω από όσους αμφισβητούν τις προθέσεις μας να διαβάσουν τον νόμο 3907/2011, που ενσωματώνει στην ελληνική νομοθεσία τις ευρωπαϊκές οδηγίες σχετικά με τους υπηκόους τρίτων χωρών. Δυστυχώς δεν τον εφάρμοσε η προηγούμενη κυβέρνηση κι έτσι αναγκαζόμαστε να ξεκινάμε με τα εντελώς αυτονόητα, την απελευθέρωση όσων κρατούνται παράνομα.

Κάποιοι νομίζουν ότι το μόνο που χρειάζεται είναι να αφήσουμε ανοιχτές τις πόρτες. Δεν είναι τόσο απλό. Σε όσους βγαίνουν, τους δίνουμε διοικητικά έγγραφα, ώστε να απολαμβάνουν ένα καθεστώς ελευθερίας που έχει νομική βάση. Το κέντρο βάρους της δικής μας πολιτικής δεν είναι η κράτηση, αλλά η υποδοχή και η ένταξη. Ακριβώς το αντίθετο από την προηγούμενη κυβέρνηση, που είχε υποσχεθεί 1.500 νέες θέσεις φιλοξενίας μέχρι το τέλος του 2014 και δεν δημιούργησε ούτε μία. Γεγονός που θα μας φέρει σε θέση απολογούμενου στο Συμβούλιο Υπουργών στις 12 Μαρτίου στις Βρυξέλλες…

• Η Ε.Ε. χρηματοδότησε τα κέντρα κράτησης και έκανε μάλλον τα στραβά μάτια στην πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης. Περιμένετε αντιδράσεις;

Αντιθέτως. Ας μην ξεχνάμε ότι ο νόμος 3907/2011 έγινε ύστερα από ευρωπαϊκές πιέσεις, ενώ εκκρεμεί να ανοίξουμε τα περιφερειακά γραφεία ασύλου και τα κέντρα πρώτης υποδοχής που προέβλεπε ο νόμος. Σε όλες τις επίσημες ανακοινώσεις της η Ε.Ε. δίνει προτεραιότητα στους πρόσφυγες, ανεξάρτητα από το αν δεν έχει φτάσει στο σημείο να παραδεχτεί πως ένα ποσοστό από όσους πρόσφυγες μπαίνουν στις χώρες του Νότου πρέπει να επιμεριστεί και στα υπόλοιπα κράτη-μέλη. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα πιέσουμε.

Στο μεταξύ, επιταχύνουμε τις διαδικασίες για να υποβάλουμε προγράμματα για χρηματοδότηση από το νέο ενιαίο Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ενταξης, ενώ έχω ζητήσει να δω το κόστος λειτουργίας όλων των κέντρων κράτησης, ώστε να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα για να καλύψουν πραγματικές ανάγκες. Προσανατολιζόμαστε και σε πιο ευέλικτες λύσεις. Μπορούμε να δημιουργήσουμε επιδοτούμενες δομές φιλοξενίας σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, έτσι ώστε να υπάρχει διασπορά των ανθρώπων και καλύτερη ένταξή τους στην κοινωνία, αλλά και να δώσουμε ώθηση στην ενοικίαση ακινήτων που βρίσκεται σε τέλμα.

• Γίνεται πολύς λόγος για τα μέτρα αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης. Ποια προστασία θα έχουν οι μετανάστες, καθώς αποτελούν κατά κανόνα τα πρώτα θύματά της;

Πρόκειται, πράγματι, για τους πιο ευάλωτους από τους ευάλωτους μέσα στην κρίση. Ζητήσαμε από τον αναπλ. υπουργό Υγείας, και νομίζω ότι θα γίνει, να περιληφθούν οι ανασφάλιστοι μετανάστες στη ρύθμιση για την πρόσβαση των ανασφάλιστων στο ΕΣΥ. Είναι σημαντικό, όχι μόνο για τους ίδιους, αλλά και για την υγεία όλης της κοινωνίας. Από το υπ. Εργασίας θα διεκδικήσουμε να δοθεί άδεια εργασίας σε ορισμένες ομάδες, όπως αυτοί που απομακρύνονται από τα κέντρα κράτησης, επειδή είναι ανέφικτη η απέλασή τους, ώστε να μη μένουν έκθετοι, χωρίς τη δυνατότητα εισοδήματος.

Θα έρθουμε επίσης σε επαφή με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, για να τακτοποιήσουμε το ζήτημα της εποχικής εργασίας των εργατών γης και των αλιεργατών. Οι εποχικοί εργάτες πρέπει να μπορούν να ασφαλίζονται, να έχουν ΑΦΜ και να ανοίγουν τραπεζικό λογαριασμό, για να μην κινδυνεύουν να γίνουν αντικείμενο αστυνομικής καταδίωξης ή άγριας εργοδοτικής εκμετάλλευσης, όπως σήμερα. Μ’ αυτόν τον τρόπο προστατεύονται επίσης όσοι εργοδότες θέλουν να είναι εντάξει με τον νόμο.

• Οι περσινές εικόνες από την υποδοχή των νεοεισερχόμενων προσφύγων στα νησιά του Αιγαίου είναι ντροπιαστικές. Θα προλάβετε να αλλάξετε την κατάσταση μέχρι το καλοκαίρι;

Νομίζω πως ναι. Μπορούμε να μεταφέρουμε κοντέινερ από κέντρα κράτησης, ώστε τουλάχιστον να μην είναι οι άνθρωποι έκθετοι στις καιρικές συνθήκες για το λίγο που μένουν στα νησιά. Και υπάρχουν στα σκαριά και άλλες λύσεις, με τη συμμετοχή τοπικών κοινωνιών.

• Συχνά πάντως στις τοπικές κοινωνίες εμφανίζονται αντιδραστικοί παράγοντες που ματαιώνουν κάθε θετικό έργο ως προς την υποδοχή και την ένταξη. Πώς θα το αντιμετωπίσετε;

Τα τελευταία χρόνια, οι τοπικές κοινωνίες δέχτηκαν ισχυρή δόση προπαγάνδας από την προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό που ζητάμε από τους πολίτες είναι να γίνουν σκεπτόμενοι. Να σκεφτούν τι είναι πόλεμος και ποιος τον προκαλεί. Οσοι έρχονται πάνω στα σαπιοκάραβα δεν προκαλούν τους πολέμους, είναι τα θύματα των πολέμων. Ας σκεφτούν έπειτα ότι δεν μπορούμε να ζητάμε από την Ευρώπη να πάρει ένα μερίδιο από τους πρόσφυγες, όταν βλέπει πως εμείς δεν θέλουμε κανέναν στη γειτονιά μας. Πρέπει, τέλος, να συμφιλιωθούμε με την παγκόσμια πραγματικότητα, για να δούμε πώς μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αλλιώς, το μόνο που μένει είναι να τους πνίξουμε ή να τους κλείσουμε σε αχανή στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Ξέρουμε όμως πράγματι τι είναι τα στρατόπεδα συγκέντρωσης; Σκέφτομαι να έρθω σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας, ώστε να πηγαίνουν οι καθηγητές τούς μαθητές στην Αμυγδαλέζα, όταν κλείσει. Φτάνουν τα μουσεία. Είναι ώρα να δουν οι μαθητές τα σύγχρονα μνημεία του πολιτισμού μας, για να μάθουν πώς ζουν σήμερα κρατούμενοι οι ανήλικοι που έχασαν τους γονείς τους στον πόλεμο, για να δουν πώς ζουν αυτοί τους οποίους φοβούνται και κατηγορούν οι γονείς τους.

efsyn.gr

Lefteria:

Ευρωπαϊκό Ταμείο για τους Πρόσφυγες (2008-13)

Με την παρούσα απόφαση ιδρύεται το Ευρωπαϊκό Ταμείο για τους Πρόσφυγες, για τη χρονική περίοδο 2008-13. Με κονδύλια 614 εκατ. ευρώ για την εν λόγω χρονική περίοδο, το ταμείο αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο του γενικού προγράμματος «Αλληλεγγύη και διαχείριση των μεταναστευτικών ροών».

ΠΡΑΞΗ

Απόφαση αριθ. 573/2007/EK του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Μαΐου 2007, σχετικά με τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Ταμείου για τους Πρόσφυγες, για την περίοδο 2008 έως 2013, ως μέρος του γενικού προγράμματος «Αλληλεγγύη και διαχείριση των μεταναστευτικών ροών», και με την κατάργηση της απόφασης 2004/904/ΕΚ του Συμβουλίου [Βλέπε πράξεις τροποποίησης].

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Η παρούσα απόφαση καθορίζει τους στόχους του Ευρωπαϊκού Ταμείου για τους Πρόσφυγες (ΕΤΠ) και τους κανόνες σχετικά με τη διαχείρισή του. Επίσης, ορίζει το ύψος των διαθέσιμων κονδυλίων και τα κριτήρια κατανομής τους.

Ομάδες στόχοι

Το Ταμείο έχει ως στόχο άτομα τα οποία απολαύουν του καθεστώτος του πρόσφυγα κατά την έννοια της σύμβασης της Γενεύης, της 28ης Ιουλίου 1951, της επικουρικής προστασίας, της προσωρινής προστασίας και ενός προγράμματος επανεγκατάστασης σε μία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Οι υποψήφιοι για το καθεστώς του πρόσφυγα ή για μια μορφή επικουρικής προστασίας επίσης αποτελούν ομάδες στόχους.

Επιλέξιμες δράσεις

Το ΕΤΠ χρηματοδοτεί δράσεις εθνικής ή διεθνικής κλίμακας καθώς και δράσεις που αφορούν την ΕΕ στο σύνολό της. Οι εθνικές δράσεις θα εφαρμόζονται από τις χώρες της ΕΕ στο πλαίσιο πολυετούς προγραμματισμού, σύμφωνα με τις στρατηγικές κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ όσον αφορά τους κανόνες παρέμβασης του ταμείου (κοινή διαχείριση). Ο χορηγούμενος προϋπολογισμός στις δράσεις σε επίπεδο ΕΕ θα εκτελείται από την Επιτροπή (άμεση διαχείριση).

Όσον αφορά τις εθνικές δράσεις, το ΕΤΠ στηρίζει εκείνες οι οποίες έχουν ως στόχο:

  • τις συνθήκες υποδοχής και τις διαδικασίες ασύλου, ειδικότερα τις υποδομές, την υλική, ιατρική και νομική συνδρομή,
  • την ένταξη των ομάδων στόχων στο κράτος υποδοχής, ιδίως τα μέτρα που αφορούν την παιδεία, τη συμμετοχή στον πολιτικό και πολιτιστικό βίο, την πρόσβαση στην αγορά εργασίας, τη γλωσσική κατάρτιση και τη βοήθεια για την εξεύρεση στέγης,
  • την ενίσχυση που παρέχεται στις χώρες της ΕΕ για την εκπόνηση, εφαρμογή και παρακολούθηση της πολιτικής τους περί ασύλου, τη συγκέντρωση, την ανάλυση και τη διάδοση στοιχείων που αφορούν τις χώρες καταγωγής και τα στατιστικά στοιχεία για τις διαδικασίες ασύλου, υποδοχής και ένταξης,
  • την επανεγκατάσταση, ειδικότερα την εκπόνηση προγραμμάτων στον τομέα αυτό, τη χορήγηση υλικού και πληροφοριών πριν την αναχώρηση,
  • τη μεταφορά από τη μία χώρα της ΕΕ στην άλλη των υποψηφίων που αναφέρονται στις ομάδες στόχους.

Το ΕΤΠ στηρίζει τις διεθνικές δράσεις και τις δράσεις σε επίπεδο ΕΕ που αφορούν:

  • τη δημιουργία δικτύων συνεργασίας μεταξύ οργανισμών που είναι εγκατεστημένοι σε δύο ή περισσότερες χώρες της ΕΕ,
  • τη διεξαγωγή εκστρατειών ευαισθητοποίησης,
  • τη διάδοση των ορθών πρακτικών,
  • την έναρξη πιλοτικών σχεδίων για την συνεργασία σε επίπεδο ΕΕ,
  • την κατάρτιση δικτύων μεταξύ μη κυβερνητικών οργανισμών που δρουν τουλάχιστον στις 10 χώρες της ΕΕ που έχουν αναλάβει την ανταλλαγή αυτή.

Επίσης, το ΕΤΠ προβλέπει χρηματοοικονομικό απόθεμα το οποίο προορίζεται για την εφαρμογή επειγόντων μέτρων με στόχο την παροχή προσωρινής προστασίας σε περίπτωση μαζικής εισροής κατά την έννοια της οδηγίας 2001/55/ΕΟΚ. Το απόθεμα αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης για τη στήριξη των προσπαθειών που καταβάλλουν οι χώρες της ΕΕ για να αντιμετωπίσουν τις ιδιαίτερες πιέσεις από την απότομη άφιξη μεγάλου αριθμού ατόμων που μπορεί να έχουν ανάγκη διεθνούς προστασίας, και το οποίο θέτει τις ικανότητες υποδοχής τους ή τα καθεστώτα ασύλου τους έναντι σημαντικών και επειγόντων αιτημάτων.

Αρχές της δράσης του Ταμείου

Στο πλαίσιο των προτεραιοτήτων και των στόχων που έχει καθορίσει η ΕΕ, το ΕΤΠ συμμετέχει, μέσω επιχορηγήσεων, στη χρηματοδότηση των μη κερδοσκοπικών σχεδίων που ήδη στηρίζονται από δημόσιες ή ιδιωτικές δράσεις.

Τα σχέδια αυτά χρηματοδοτούνται από το ΕΤΠ για, το πολύ, το ήμισυ του συνολικού ποσού μιας δράσης σε εθνικό επίπεδο. Κατ’ εξαίρεση, εάν ένα σχέδιο εντάσσεται στο πλαίσιο των ειδικών προτεραιοτήτων των στρατηγικών κατευθυντηρίων γραμμών, το ανώτατο όριο είναι 75%. Η συνεισφορά της ΕΕ αυξάνεται σε 75% στις χώρες της ΕΕ που υπάγονται στο Ταμείο Συνοχής.

Η Επιτροπή εγκρίνει τις στρατηγικές κατευθύνσεις που αντιστοιχούν στην περίοδο 2008-13, καθορίζοντας τις προτεραιότητες σε επίπεδο ΕΕ του ΕΤΠ, ανά στόχο.

Η Επιτροπή εγκρίνει τα πολυετή προγράμματα των χωρών της ΕΕ που καθορίζουν, βάσει των στρατηγικών κατευθυντηρίων γραμμών, μία στρατηγική και μία περιγραφή των δράσεων προς επίτευξη των στόχων, καθώς και των συμπληρωματικών ενδείξεων όσον αφορά τη χρηματοδότηση των σχεδίων. Εκδίδει επίσης, κάθε χρόνο, αποφάσεις χρηματοδότησης εγκρίνοντας τα ετήσια σχέδια που θέτουν σε εφαρμογή το πολυετές πρόγραμμα.

Επιτροπή, αναθεώρηση και κατάργηση

Η επιτροπή «Αλληλεγγύη και διαχείριση των μεταναστευτικών ροών» επικουρεί την Επιτροπή.

Με την παρούσα απόφαση καταργείται η απόφαση αριθ. 2004/904/ΕΚ, για τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Ταμείου για τους Πρόσφυγες για την περίοδο 2005-10. Θα αποτελέσει αντικείμενο αναθεώρησης από μέρους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου πριν από τις 30 Ιουνίου 2013.

Πλαίσιο

Η παρούσα απόφαση εντάσσεται στην παράταση των πράξεων που έχουν τεθεί σε εφαρμογή από προηγούμενες αποφάσεις σύστασης του ΕΤΠ. Καταργεί την απόφαση αριθ. 2004/904/EΚ, ώστε η περίοδος χρηματοοικονομικού προγραμματισμού του ΕΤΠ να αντιστοιχεί στο σημερινό πολυετές χρηματοδοτικό πλαίσιο. Ως τμήμα τούγενικού προγραμματισμού «Αλληλεγγύη και διαχείριση των μεταναστευτικών ροών» που θεσπίστηκε με την ανακοίνωση της 6ης Απριλίου 2005, παρέχει κονδύλια που ανέρχονται σε 614 εκατ. ευρώ για την εν λόγω περίοδο.

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

Απόφαση της Επιτροπής 2008/22/EΚ της 19 Δεκεμβρίου 2007 που θεσπίζει τους κανόνες για την εφαρμογή της απόφασης αριθ. 573/2007/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων, για την περίοδο 2008 έως 2013, ως μέρος του γενικού προγράμματος “Αλληλεγγύη και διαχείριση των μεταναστευτικών ροών”, όσον αφορά τα συστήματα διαχείρισης και ελέγχου, τους κανόνες για τη διοικητική και χρηματοοικονομική διαχείριση και την επιλεξιμότητα των δαπανών για έργα που συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο [Επίσημη Εφημερίδα L 7 της 10.1.2008].

Απόφαση της Επιτροπής 2007/815/EΚ της 29ης Νοεμβρίου 2007, για την εφαρμογή της απόφασης αριθ. 573/2007/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τη θέσπιση στρατηγικών κατευθυντηρίων γραμμών για την περίοδο 2008-2013 [Επίσημη Εφημερίδα L 326 της 12.12.2007].

Asylum, Migration and Integration Fund (AMIF)

The Asylum, Migration and Integration Fund (AMIF) was set up for the period 2014-20, with a total of EUR 3.137 billion for the seven years. It will promote the efficient management of migration flows and the implementation, strengthening and development of a common Union approach to asylum and immigration. This Fund will contribute to the achievement of four specific objectives:

  • Asylum: strengthening and developing the Common European Asylum System by ensuring that EU legislation in this field is efficiently and uniformly applied;
  • Legal migration and integration: supporting legal migration to EU States in line with the labour market needs and promoting the effective integration of non-EU nationals;
  • Return: enhancing fair and effective return strategies, which contribute to combating irregular migration, with an emphasis on sustainability and effectiveness of the return process;
  • Solidarity: making sure that EU States which are most affected by migration and asylum flows can count on solidarity from other EU States.

This Fund will also provide financial resources for the activities and future development of the European Migration Network (EMN). EMN aims to respond to EU institutions’ and to EU State authorities’ and institutions’ needs for information on migration and asylum by providing up-to-date, objective, reliable and comparable data, with a view to supporting policy-making.

Special financial incentives for EU States have been built into the AMIF to support theUnion Resettlement Programme, including with focus on common Union priorities. A similar financial mechanism is foreseen for the transfer of beneficiaries of international protection from an EU State with high migratory pressure to another.

Achieving the key objectives

The largest share of the total amount of the AMIF (approximately 88%) will be channeled through shared management. EU States will implement their multiannual National Programmes, covering the whole period 2014-20. These programmes are prepared, implemented, monitored and evaluated by the responsible authorities in EU States, in partnership with the relevant stakeholders in the field, including the civil society.

Around 11% of the funding under shared management will be allocated for Specific Actions (implemented under the national programmes of EU States, but responding to specific Union priorities) and to support the Union Resettlement Programme.

The remaining 12% of the total amount will be divided between Union actions and Emergency assistance, to be implemented through direct management, in the framework of annual work programmes.

Concrete actions to be funded through this instrument can include a wide range of initiatives, such as the improvement of accommodation and reception services for asylum seekers, information measures and campaigns in non-EU countries on legal migration channels, education and language training for non-EU nationals, assistance to vulnerable persons belonging to the target groups of AMIF, information exchange and cooperation between EU States and training for staff on relevant topics of AMIF.

The Fund’s beneficiaries

All EU States except Denmark participate in the implementation of this Fund. Examples of beneficiaries of the programmes implemented under this Fund can be state and federal authorities, local public bodies, non-governmental organisations, humanitarian organisations, private and public law companies and education and research organisations.

 Last update: 23/12/2014

Ποιό ήταν το ύψος της χρηματοδότησης γιά την Ελλάδα προκειμένου να «φιλοξενηθούν» οι μετανάστες ποιός διαχειρίστηκε τα ευρωπαϊκά κονδύλια,πού και πώς κατανεμήθηκαν τά χρήματα της χρηματοδότησης ποιοί φορείς εμπλέκονται στήν διαχείριση;

Θά το μάθουμε άραγε ή θά το θάψουν όπως τόσα άλλα ;Τό μόνο που απεδείχθη μετά την αυτοκτονία του άτυχου μετανάστη στήν Αμυγδαλέζα ήταν οι άθλιες συνθήκες διαβίωσης στό κάτεργο,(φιλοξενίας) όπως τό είχαν βαφτίσει,ενώ οι κρατούμενοι στερούνταν και τα αυτονόητα

Δείτε σχετικά εδώ 

Κέντρο «φιλοξενίας»χρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε δέν διέφερε όμως από το Αουσβιτς

Δείτε εδώ συμβάσεις 

Καί εδώ 

Μ. Βαρβιτσιώτης:  ζητούσε Περισσότερα κονδύλια από την Ε.Ε για την παράνομη μετανάστευση”, Ναυτε-μπορική, 21/7/2014.

Κάποιοι απομυζούσαν τίς ευρωπαϊκές επιχορηγήσεις ενώ οι συνθήκες στά κέντρα κράτησης (φιλοξενίας) ήσαν άθλιες κάτι τό οποίο έιχε επισημάνει ο συνήγορος του πολίτη, δείτε εδώ 

Πρέπει λοιπόν νά βρεθούν και να λογοδοτήσουν όλοι όσοι κατασπαταλούσαν τά χρήματα άν μη τί άλλο…ίσως να βρεθεί άκρη ίσως όχι…το μόνο σίγουρο πάντως είναι πώς αυτοί οι άνθρωποι επιτέλους δικαιώθηκαν και σιγά σιγά απελευθερώνονται

Μairi Kampouraki