Πλοία θανάτου με ραδιενέργεια βυθίστηκαν σε Πελοπόννησο, Κεφαλλονιά και Ζάκυνθο

Τα βούλιαξαν σκόπιμα από το 1985 έως το 1996. Θανάσιμες συνέπειες (και για την Ελλάδα) σε ανθρώπους και οικοσύστημα

Ενενήντα εμπορικά πλοία-ραδιενεργές βόμβες βυθίστηκαν σκόπιμα στη Μεσόγειο Θάλασσα κατά την περίοδο 1985-1996, μετατρέποντας σχεδόν το σύνολο της θαλάσσιας περιοχής σε υγρό τάφο, με τις θανάσιμες συνέπειες (και για την Ελλάδα) που είναι δεδομένο πως υπάρχουν για την ανθρώπινη υγεία, αλλά και το οικοσύστημα, να παραμένουν ανυπολόγιστες!

Ενα από αυτά, μάλιστα, όπως έγραφε χθες η εφημερίδα «Il Messaggero», καταβυθίστηκε την περίοδο εκείνη ανοιχτά των ακτών της Καλαβρίας, όπου πρόσφατα υπήρξαν καταγγελίες για «αυξημένα επίπεδα ραδιενέργειας», γεγονός που έδωσε αφορμή στις Αρχές να δώσουν εντολή πραγματοποίησης μετρήσεων, τα αποτελέσματα των οποίων όμως δεν έχουν εκδοθεί ακόμη.

Σαν να μην έφτανε αυτό, η εφημερίδα αναφέρεται και σε έγγραφο του 2009 του δικαστή Μπρούνο Τζορντάνο, σχολιάζοντας ότι η υπόθεση θάφτηκε, καθώς «κρατήθηκε μυστικό για χρόνια». Σε αυτό το έγγραφο μάλιστα ο δικαστής καταγγέλλει ότι εντοπίστηκε στο Ιόνιο, ανοιχτά των ακτών της Καλαβρίας, το πλοίο-φάντασμα «Cunsky», στο οποίο επίσης υπήρχαν βαρέλια με επικίνδυνα απόβλητα, αλλά και ανθρώπινα κρανία!

Την αποκάλυψη του σκανδάλου έκανε χθες επιτροπή του ιταλικού Κοινοβουλίου, η οποία την περίοδο αυτή ερευνά υποθέσεις παράνομης διακίνησης ραδιενεργών και τοξικών αποβλήτων. Απόρρητα έγγραφα των μυστικών υπηρεσιών που αποχαρακτηρίστηκαν πρόσφατα δείχνουν, σύμφωνα με τη «Messaggero», ότι περίπου 90 σκοπίμως βυθισμένα πλοία έχουν δηλητηριάσει τη θαλάσσια γειτονιά μας. Πιο συγκεκριμένα, την αποκάλυψη έκανε ο πρόεδρος της επιτροπής Αλεσάντρο Μπράτι, ανακοινώνοντας ότι 60 έγγραφα της πρώην υπηρεσίας πληροφοριών Sismi έχουν αποχαρακτηριστεί έπειτα από αίτημά του και το περιεχόμενό τους πρόκειται να δοθεί στη δημοσιότητα.

Εγγραφα

Ανάμεσά τους βρίσκονται και έγγραφα, τα οποία αφορούν πλοία που βυθίστηκαν στη Μεσόγειο. «Τα ναυάγια μπορεί να περιέχουν επικίνδυνα ή ραδιενεργά απόβλητα» σημειώνει η κοινοβουλευτική επιτροπή, σύμφωνα με την εφημερίδα. Ενα από τα έγγραφα, το οποίο η Sismi απέστειλε στο πρωθυπουργικό γραφείο του Λαμπέρτο Ντίνι και το υπουργείο Αμυνας της Ιταλίας στις 5 Σεπτεμβρίου 1995, αποκαλύπτει ότι από τις 14 Απριλίου 1989 έως τις 22 Ιουλίου 1995 περίπου 90 εμπορικά πλοία με επικίνδυνα απόβλητα βυθίστηκαν στη Μεσόγειο.

Οπως σημειώνει η «Messaggero», καταγράφονται οι συντεταγμένες των ναυαγίων, το φορτίο, τα στοιχεία των εφοπλιστών, η διαδρομή τους κ.ά. Αγνωστο παραμένει δε, και το αν υπάρχει ελληνική εμπλοκή, καθώς θα χρειαστεί να περιμένει κανείς να δει το περιεχόμενο των εγγράφων για να μπορέσει να διαπιστώσει αν στα ονόματα των πλοιοκτητών αναφέρεται και το όνομα κάποιου Ελληνα εφοπλιστή.

«Τα τοξικά προκαλούν λευχαιμία και άλλες θανατηφόρες ασθένειες»

«Τα πυρηνικά είναι γεννήτορες της λευχαιμίας και πολλών άλλων θανατηφόρων ασθενειών. Πρόκειται για ένα τεράστιο περιβαλλοντικό σκάνδαλο, ένα έγκλημα που αποσιωπάται…» αναφέρει  ο διευθυντής στο Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος Θοδωρής Τσιμπίδης, σχολιάζοντας τα όσα αποκαλύφθηκαν χθες από τον ιταλικό Τύπο.

«Τα βαρέλια αυτά (με τοξικά και πυρηνικά απόβλητα) κάποια στιγμή θα ανοίξουν. Κάποια πιθανώς να υπέστησαν ρήγματα την ώρα που βυθίζονταν. Μετά τα 100-150 μέτρα θέλει ειδική κατασκευή (για να μη διαρρεύσουν), η οποία προφανώς δεν υπήρχε. Και όσα δεν έσπασαν από την πίεση που ασκεί το βάθος από εκεί και πέρα κινδυνεύουν από τη διάβρωση που θα προέλθει από την ηλεκτρόλυση, η οποία διαρκεί περίπου μία δεκαετία. Αρα, σήμερα κινδυνεύουμε άμεσα.

Πρέπει ο κόσμος να καταλάβει πως είναι τα απόβλητα των Βορειοευρωπαίων. Δεν υπάρχουν μικρές χημικές βιομηχανίες, αλλά και η πυρηνική βιομηχανία στην Ευρώπη είναι συγκεκριμένη. Μία “μαφία” οργανωμένη, με κοστούμια, έκανε συμφωνίες με μεγάλες βιομηχανίες στην Ευρώπη, με την “υπόσχεση” ότι θα πάνε τα απόβλητα κοντά στην Αφρική και θα τα θάψουν εκεί».

topontiki

Παλαιότερη ανακοίνωση της Αντιπολεμικής διεθνιστικής κίνησης γιά το ζήτημα αυτό

Καθώς η παγκόσμια κοινότητα παρακολουθεί το δράμα του ιαπωνικού λαού και ζει υπό τον τρόμο της ραδιενέργειας της Φουκουσίμα, που προκάλεσε η πυρηνική βιομηχανία και η απληστία του νόμων της αγοράς και του κέρδους, αποκαλύψεις που έρχονται από την Ιταλία σοκάρουν, καθώς κάνουν σε όλους ορατό ότι ο πυρηνικός κίνδυνος είναι πολύ πιο κοντινός!

Τον καλοκαίρι του 2009, μέλη της Ιταλικής Μαφίας ομολόγησαν στις Αρχές της γειτονικής χώρας ότι επί 20 χρόνια βύθιζαν εσκεμμένα έναντι αμοιβής, δεκάδες πλοία που μετέφεραν πυρηνικά και άλλα επικίνδυνα απόβλητα, στην Αδριατική και στο Ιόνιο! Τα φορτία αυτά προέρχονταν κυρίως από βιομηχανίες του Ιταλικού Βορρά.

Η ιταλική περιβαλλοντική ομάδα «Lega Ambiente” αποκάλυψε πως τα τελευταία30 χρόνια έχουν εξαφανιστεί στην Μεσόγειο Θάλασσα 40 με 100 πλοία, ανάμεσα στα οποία ήταν και ελληνικά πλοία όπως το «Νίκος 1″ και το «Βόρειες Σποράδες».Τουλάχιστον 7 ναυάγια συνέβησαν στην ελληνική επικράτεια, από τους Παξούς ως τις ακτές της Μεσσηνίας.

Ο καθηγητής της Πυρηνικής Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αθανάσιος Γεράνιος,υποστήριξε ότι είναι βέβαιο ότι αυτά τα πλοία μετέφεραν πυρηνικά απόβλητα,καθώς η διαχείριση τους αποτελεί άκρως επικερδή ασχολία για τη Μαφία.

Αν και έχουν περάσει δύο (2) χρόνια από αυτές τις αποκαλύψεις, παρά τη δραστηριοποίηση της οικολογικής κίνησης «Ο Λαπίθας» που με συγκεκριμένες δράσεις ανέδειξε το γεγονός, το ελληνικό κράτος παραμένει αδιάφορο.

Ενώ η Ε.Ε. και η ελληνική κυβέρνηση θωρακίζουν την Ευρώπη-Φρούριο καταδιώκοντας δυστυχισμένους μετανάστες, παραμένουν αδρανείς απέναντι στα εγκλήματα της Μαφίας που διαπλέκεται με κολοσσούς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό μπορεί να μετατρέπονται σε ΣΕΚΙΟΥΡΙΤΙ των εφοπλιστών, αλλά αποδεικνύονται άχρηστα στην κοινωνία μας καθώς αδυνατούν να προστατεύσουν τις θάλασσες μας, την υγεία και την ζωή μας.

Εμείς καλούμε σε άμεση παρέμβαση κάθε κοινωνικής και επιστημονικής συλλογικότητας για την ανάδειξη των εγκλημάτων που συντελούνται στο παρόν και μέλλον του λαού μας.

Αυτό που αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά είναι η ανάγκη να Κλείσουν άμεσα τα Πυρηνικά Εργοστάσια και να Απαγορευτεί η Πυρηνική τεχνολογία. Τα κέρδη για τους καπιταλιστές είναι τεράστια, αλλά οι συνέπειες για τους λαούς αξεπέραστες.

Η Ε.Ε.αποκαλύπτει ξανά ότι αποτελεί μια συμμαχία των καπιταλιστικών κρατών με ένα βαθύ αντεργατικό και ιμπεριαλιστικό χαρακτήρα, που παρανομαστή των πολιτικών της έχει τη μεγιστοποίηση των κερδών του κόσμου του πλούτου, την αυταρχική θωράκιση του αστικού κατεστημένου σε κάθε χώρα και την επιβολή των ευρωπαϊκών ιμπεριαλιστικών συμφερόντων σε όλο τον πλανήτη.

Δεν μετασχηματίζεται, δεν μεταρρυθμίζεται, αλλά μόνο Ανατρέπεται.

Παράλληλα,η κυβέρνηση των Παπανδρέου-Βενιζέλου φαντάζει εντελώς επικίνδυνη για το λαό μας.

ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ

ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΤΗΛ. ΕΠΙΚ.6932955437

Diktiospartakos.blogspot.com

Ιταλοί μαφιόζοι βύθισαν ραδιενεργά απόβλητα στο Ιόνιο!

Αποκαλύπτουμε το έγγραφο, που μέχρι σήμερα έχει μείνει αναπάντητο από τους φορείς σε Ελλάδα και Ιταλία, της οικολογικής κίνησης «Ο Λαπίθας» από την πολύπαθη Ζαχάρω Ηλείας με το οποίο ζητούνται εξηγήσεις και λύσεις για την ύπαρξη ραδιενεργών και τοξικών αποβλήτων στις Ελληνικές ακτές!

Τα ραδιενεργά απόβλητα έχουν διασπείρει στις θάλασσες Ιταλοί μαφιόζοι, που αποκομίζοντας υπέρογκα ποσά «αναλάμβαναν» να τα εξαφανίσουν ναυλώνοντας σαπιοκάραβα που υπερφόρτωναν και στη συνέχεια βύθιζαν στη θάλασσα.

Το θέμα που αναδείχτηκε και απασχολεί τη κοινή γνώμη στη γειτονική Ιταλία αποκαλύφθηκε από μετανοημένους μαφιόζους που για να πετύχουν μείωση των ποινών τους έδωσαν ακριβή στοιχεία και συντεταγμένες όπου βρίσκονται τα επικίνδυνα για την υγεία και το περιβάλλον ραδιενεργά απόβλητα.

Στην Ελλάδα χάρις την έγκαιρη αντίδραση της οικολογικής κίνησης «Ο Λαπίθας»έχουν ενημερωθεί οι αρμόδιοι φορείς και οι κάτοικοι της περιοχής αλλά ακόμα και σήμερα δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση καθώς αυτή η τόσο σοβαρή αποκάλυψη παραμένει άγνωστη και ανεπίλυτη.

Σας παρουσιάζουμε σήμερα το έγγραφο με παραλήπτη την Ιταλική πρεσβεία και ημερομηνία 14 Νοεμβρίου 2009 (!)

****

Προς Ζαχάρω 14 Νοεμβρίου 2009

την Πρεσβεία της

Ιταλικής Δημοκρατίας

Υπόψη

α) Ευρωπαϊκή Ένωση

Επίτροπο περιβάλλοντος

Κο Σταύρο Δήμα

β) Υπουργείο Περιβάλλοντος

Ενέργειας και Κλιματικής

Αλλαγής

Κα Τίνα Μπιρμπίλη

γ) Νομαρχία Ηλείας

Κον Χαρ. Καφύρα

δ) Δημαρχία Ζαχάρως

Κο Π. Χρονόπουλο

ε) ΜΜΕ

Σύμφωνα με τα ΜΜΕ (ιταλικά και ελληνικά) το Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2009 στην Τυρρηνική Θάλασσα εντοπίστηκε το 110 μέτρων κουφάρι του «Cunsky”, το οποίο βυθίστηκε από τους μαφιόζους το 1992.

Το «Cunsky” μετέφερε τουλάχιστον 120 βαρέλια με τοξικά απόβλητα,βάρους περίπου 20 τόνων, στο τελευταίο του ταξίδι, τα οποία πλέον βρίσκονται σε βάθος 500 μέτρων στο βυθό της Τυρρηνικής, 20 μίλια μακριά από την πόλη Τσέτραρο.

Η ιταλική περιβαλλοντική ομάδα «Lega Ambiente» υποστηρίζει πως 40 με100 πλοία που μετέφεραν τοξικά και ραδιενεργά απόβλητα, έχουν εξαφανιστεί στην Μεσόγειο Θάλασσα από τη δεκαετία του 1980 και μετά.

Ανάμεσα στα εξαφανισμένα πλοία βρίσκονται και πλοία με ελληνικά ονόματα όπως το «Νίκος 1” και το «Βόρειες Σποράδες»

Οι τοπικές εφημερίδες έχουν γράψει πως στο Ιόνιο Πέλαγος, από τους Παξούς μέχρι και τις ακτές της Μεσσηνίας υπάρχουν τουλάχιστον εφτά ναυάγια πλοίων με τοξικά και ραδιενεργά απόβλητα.

Όπως μάλιστα λέει ο καθηγητής της Πυρηνικής Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αθανάσιος Γεράνιος, «το ότι αυτά τα πλοία μετέφεραν πυρηνικά απόβλητα είναι βέβαιο». Η «διαχείριση» των πυρηνικών αποβλήτων αποτελεί άκρως επικερδή ασχολία για τη Μαφία. Αρκεί να υπολογίσει κανείς ότι η νόμιμη διαχείριση ενός κιλού αποβλήτων κοστίζει όσο και η αγορά ενός κιλού ουρανίου για τη λειτουργία του πυρηνικού αντιδραστήρα.

Το πρώην στέλεχος της Μαφίας της Καλαβρίας – της γνωστής Ντρανγκέντα– ο Φραντζέσκο Φόντι είπε στην κατάθεσή του πως το μεγαλύτερο« πάρε – δώσε » γινόταν με τις φαρμακευτικές εταιρίες κυρίως του Βορρά.

Οι εταιρίες πλήρωναν τη Μαφία 1,5 έως και 15 εκατ. Ευρώ ανά πλοίο για να το βυθίσει εσκεμμένα.

Εάν αναλογιστεί κανείς πως μόνο στο «Cunsky» βρέθηκαν20 τόνοι με τοξικά απόβλητα, μπορεί εύκολα να φανταστεί πόσο σημαντικές είναι οι επιπτώσεις για την υγεία των κατοίκων, της Ελλάδας και της Ιταλίας που βρέχονται από αυτές τις θάλασσες.

Για εμάς, που ζούμε στο Δήμο της Ζαχάρως, η κατάσταση είναι περισσότερο από τραγική αφού η ζωή μας έχει δοκιμαστεί σκληρά από τους φονικούς εμπρησμούς του 2007.

Η Οικολογική Κίνηση « Ο Λαπίθας » από την ημέρα της ίδρυσής του τόνισε πως η«επιχειρηματική δραστηριότητα» του κεφαλαίου και η ύπαρξη ενός υγιούς περιβάλλοντος είναι δύο ασυμβίβαστα πράγματα.

Οι «κύριοι» αυτοί είναι αδίστακτοι και δεν υπολογίζουν τίποτε –ούτε φυσικά την υγεία μας – προκειμένου να αποκομίσουν κέρδη. Έτσι βρίσκουν πάντα κάποιους που κάνουν τη «βρώμικη» δουλειά – με το αζημίωτο βέβαια – για λογαριασμό τους.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω ζητούμε να μάθουμε:

α) Τι μέτρα προτίθεται να πάρει η Ιταλική Κυβέρνηση για να σταματήσει την«δραστηριότητα» των μαφιόζων στις θάλασσές μας και

β) Πότε θα αρχίσει η ανέλκυση των τοξικών και ραδιενεργών αποβλήτων.

Με οικολογικούς χαιρετισμούς , Οικολογική Κίνηση « Ο Λαπίθας »

Ο πρόεδρος η Γ. Γραμματέας

Πάνος Κανακάρης Ειρήνη Τσεκούρα

Πυρηνικά και τοξικά απόβλητα στο Ιόνιο

Πλοία με ραδιενεργά απόβλητα βυθισμένα στο Ιόνιο

Ο εντοπισμός του «Κούνσκι» επιβεβαιώνει τις υποψίες ότι σε Αδριατική και Ιόνιο υπάρχουν 30 ναυάγια με τοξικά φορτία
«Αν ξεκινήσεις με απόβλητα, θα καταλήξεις με χρυσάφι». Αυτό είχε πει με νόημα πριν από αρκετά χρόνια κατώτερο στέλεχος της Μαφίας σε τηλεφωνική συνδιάλεξη με το αφεντικό του, που για κακή του τύχη είχε υποκλαπεί από την αστυνομία. Το τι εννοούσε, καθένας μπορούσε να το φανταστεί, όμως οι φρικιαστικές λεπτομέρειες μόλις σήμερα αρχίζουν να έρχονται στην επιφάνεια… του Ιονίου Πελάγους συγκεκριμένα.

Οι χειρότερες υποψίες όσων επί δύο δεκαετίες ισχυρίζονταν ότι η Μαφία, που είχε παρεισφρύσει στη βιομηχανία της«διαχείρισης» των επικίνδυνων αποβλήτων, απέρριπτε στη θάλασσα τόνους τοξικών ή και ραδιενεργών φορτίων, επιβεβαιώθηκαν στις 12 Σεπτεμβρίου. Πριν από ένα μήνα,τα σόναρ ενός υποβρυχίου εντόπισαν το κουφάρι ενός βυθισμένου πλοίου 30χιλιόμετρα ανοιχτά των νοτιοδυτικών ακτών της Καλαβρίας, κοντά στην πόλη Τσετράρο. Στα σπλάχνα τού μήκους 110 μέτρων «Κούνσκι», όπως είναι το όνομα του μότορσιπ, εντοπίστηκαν 120 βαρέλια τοξικών αποβλήτων. Τουλάχιστον ένα από αυτά βρέθηκε να κείτεται άδειο στον βυθό. Οι κάμερες των ρομπότ που καταδύθηκαν φανέρωσαν επίσης δύο ανθρώπινα κρανία…

Η ομολογία Φόντι

Το ακριβές σημείο του ναυαγίου είχε υποδείξει ο Φραντσέσκο Φόντι, πρώην «στέλεχος» της Μαφίας της Καλαβρίας (της διαβόητης Ντρανγκέτα), ο οποίος παραδέχθηκε ότι ήταν αυτός που το 1992 είχε βυθίσει το πλοίο, γεμίζοντάς το με εκρηκτικά. Ο Φόντι ομολόγησε τη βύθιση και άλλων δύο τέτοιων πλοίων, ενώ εκτίμησε ότι από τη δεκαετία του ’80 (οπότε αυστηροποιήθηκε η νομοθεσία στην Ιταλία,απαγορεύοντας την απόρριψη ανεπεξέργαστων τοξικών αποβλήτων) έως τα τέλη της δεκαετίας του ’90 έχουν υπάρξει ακόμη τριάντα τέτοια ναυάγια. Από αυτά,εκτιμάται ότι επτά βρίσκονται κοντά στα Επτάνησα -δίπλα στους Παξούς, στην Κεφαλονιά, στη Ζάκυνθο-, αλλά και ανοιχτά των ακτών της Μεσσηνίας. Με βάση την κατάθεση Φόντι, αλλά και τις επιμέρους αποδείξεις, τα επικίνδυνα απόβλητα που έχουν απορριφθεί στη θάλασσα στα τουλάχιστον 16 χρόνια που η Μαφία της Καλαβρίας ακολουθούσε την πρακτική αυτή, φθάνουν σε ύψος το Λευκό Ορος.

ΧΑΡΤΗΣ ΒΥΘΙΣΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ ΠΛΟΙΩΝ ΜΕ ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της περιβαλλοντικής οργάνωσης Λεγκαμπιέντε, η οποία έχει πρωτοστατήσει στον αγώνα για αποκάλυψη του σκανδάλου, τα πλοία αυτά μετέφεραν εκτός από τοξικά απόβλητα και απόβλητα των πυρηνικών εργοστασίων της Ιταλίας. 

Η «διαχείριση» των πυρηνικών αποβλήτων αποτελεί άκρως επικερδή ασχολία για τη Μαφία.

«Η νόμιμη και με ασφάλεια διαδικασία διαχείρισης είναι και χρονοβόρος και πανάκριβη», τονίζει ο κ.Γεράνιος. «Αυτό την κάνει ανεπιθύμητη. Το κίνητρο λοιπόν της παράνομης διαχείρισης είναι μεγάλο. Αρκεί να υπολογίσετε ότι η νόμιμη διαχείριση ενός κιλού πυρηνικών αποβλήτων κοστίζει όσο η αγορά ενός κιλού ουρανίου για τη λειτουργία του πυρηνικού αντιδραστήρα»! Ταυτόχρονα, όπως επισήμανε μιλώντας στην εφημερίδα «Ρεπούμπλικα» ο εισαγγελέας Λουτσιάνο Ταρνίτι, η διαχείριση των αποβλήτων ήταν πιο «ευπρεπής» ασχολία για τη Μαφία, σε σύγκριση τουλάχιστον με το εμπόριο ναρκωτικών. «Και μόνο επειδή εξαφανίζεις απόβλητα θεωρείσαι ευεργέτης της κοινωνίας και βέβαια πληρώνεσαι με καθαρά χρήματα», σημείωσε.

 Οι εταιρείες πλήρωναν την Ντραγκέντα από 1,5 έως και 15 εκατ.ευρώ ανά πλοίο για να το βυθίσει εσκεμμένα. Δεν έδωσε λεπτομέρειες, ωστόσο είπε ότι τα χρήματα αυτά προωθούνταν στην Ελβετία, την Κύπρο και τη Μάλτα. Συνολικά,πάντως, σύμφωνα με τη Λεγκαμπιέντε, υπάρχουν 40 με 100 ύποπτες εξαφανίσεις πλοίων το επίμαχο χρονικό διάστημα στη Μεσόγειο. Κανένα από αυτά τα πλοία δεν εξέπεμψε SOS, ενώ το πλήρωμά τους εξαφανίστηκε ως διά μαγείας.

«Ολόκληρη η Μεσόγειος, από την Αδριατική έως την Τυρρηνική Θάλασσα και από το Στενό της Σικελίας ως το Αιγαίο μπορεί να απειλείται από τα βυθισμένα πλοία», δήλωσε σχετικά ο Σιλβέστρο Γκρέκο,επικεφαλής της υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Καλαβρίας. «Η Μεσόγειος αντιστοιχεί στο 0,7% των παγκόσμιων θαλασσών. Εάν σε αυτή την ελάχιστη έκταση, υπάρχουν τριάντα ναυάγια, φανταστείτε τι υπάρχει αλλού».

Φόβος συγκάλυψης

Τον τελευταίο μήνα, έχει ξεκινήσει στην Ιταλία γιγαντιαία επιχείρηση για τον εντοπισμό και των υπόλοιπων βυθισμένων σκαφών, αλλά και την εκτίμηση του κινδύνου για τον πληθυσμό. Οι φόβοι εστιάζονται στο ενδεχόμενο διάβρωσης των κοντέινερ με τα τοξικά ή και πυρηνικά απόβλητα και τη διάχυσή τους στη θάλασσα, με κίνδυνο να έχουν εισέλθει στην τροφική αλυσίδα.

Φόβοι εκφράζονται όμως και για το ενδεχόμενο νέας συγκάλυψης του σκανδάλου. Κι αυτό γιατί στις αρχές της δεκαετίας του ’90 οι αρχές είχαν ξεκινήσει μια σειρά από έρευνες σχετικά με την απόρριψη επικίνδυνων αποβλήτων στις ακτές της Ιταλίας, της Ελλάδας, της Μάλτας και της Λιβύης, οι οποίες περιέργως διακόπτονταν λίγο πριν φτάσουν σε συγκεκριμένες αποκαλύψεις. Τις πρώτες υποψίες, που είχαν οδηγήσει στην πρώτη έρευνα, είχε κινήσει η βύθιση του πλοίου Rigel τον Σεπτέμβριο του 1987, επίσης ανοιχτά της Καλβαρίας. «Ένα πλοίο για να βυθιστεί εντελώς χρειάζεται το λιγότερο δέκα ώρες», τόνισε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο Νούτσιο Μπαριλά,επικεφαλής της Λεγκαμπιέντε. «Είναι απίθανο οι λιμενικές αρχές ποτέ να μην αντιλήφθηκαν κάτι. Πιθανότατα, πληρώθηκαν για να κάνουν τα στραβά μάτια». Ο εντοπισμός πάντως των δύο ανθρώπινων κρανίων θα ανοίξει το δρόμο για άσκηση δίωξης για ανθρωποκτονία, γεγονός που εκτιμάται ότι θα διευκολύνει τις αρχές να προχωρήσουν στο έργο τους.

Η ιστορία του «Κούνσκι»

Το κουβάρι των αποκαλύψεων σχετικά με την εσκεμμένη βύθιση πλοίων από την «Οικο-Μαφία» άρχισε να ξετυλίγεται μετά τον εντοπισμό από υποβρύχιο του μότορσιπ «Κούνσκι» ανοιχτά της Καλαβρίας στις αρχές Σεπτεμβρίου. Ο μοιραίος ρόλος που θα διαδραμάτιζε το συγκεκριμένο πλοίο είχε διαφανεί ωστόσο πολύ νωρίτερα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ιλ Μανιφέστο»,το «Κούνσκι», το οποίο είχε αλλάξει όνομα τέσσερις φορές, βυθίστηκε το 1992 μαζί με το τοξικό του φορτίο. Μόνο ο ιδιοκτήτης του, ο οποίος μετέφερε το πλήρωμα στην ακτή, έλαβε αμοιβή της τάξης των 100.000 ευρώ. Επισήμως, ωστόσο,το «Κούνσκι» βυθίστηκε ανοιχτά του Αλάνγκ της Ινδίας, ένα υδάτινο νεκροταφείο πλοίων, όπου «νεκροθάφτες» αναλαμβάνουν την αποδόμηση των ναυαγίων προκειμένου να μην αναγνωρίζονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το «Κούνσκι»είχε εμπλακεί και στην ιταλική ναυτική «εκστρατεία» του 1987, κατά την οποία φορτηγά πλοία κατέπλευσαν από ιταλικά λιμάνια προς την Λατινική Αμερική για την απόρριψη τοξικών αποβλήτων.

Επανεμφανίζεται το 1988, όταν Ιταλοί μεταφορείς είχαν στείλει παράνομα στον Λίβανο για απόρριψη 15.800 βαρέλια και20 κοντέινερ χημικών αποβλήτων, όπως φυτοφάρμακα, εκρηκτικά, ληγμένα φάρμακα και βαρέα μέταλλα. Όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο, η κυβέρνηση του Λιβάνου ζήτησε από την Ιταλία να «μαζέψει» το επικίνδυνο φορτίο. Ένα από τα τέσσερα φορτηγά πλοία που εστάλησαν από την ιταλική κυβέρνηση ήταν και το «Κούνσκι».

Μυστηριώδεις εξαφανίσεις πλοίων

1985:Το «Νίκος 1» εξαφανίστηκε ενώ ταξίδευε από τη Λα Σπέτσια στη Λομέ του Τογκό. Τα ίχνη του χάνονται μεταξύ Λιβάνου και Ελλάδας.

1986:Το πλοίο «Mikigan» βυθίζεται ανοιχτά της Καλαβρίας.

1987:Στις 21 Σεπτεμβρίου, το πλοίο «Rigel» βυθίζεται 20 μίλια ανοιχτά του Capo Spartivento της Καλαβρίας.

1989: Tο «Αννι» με σημαία Μάλτας βυθίζεται σε διεθνή ύδατα, ανοιχτά των ακτών της Ραβένα.

1990:Τον Δεκέμβριο, το φορτηγό πλοίο «Ρόσσο» εξαφανίστηκε στην Τυρρηνική Θάλασσα,ανοιχτά της επαρχίας της Κοσέντζα.

1992:Το πλοίο «Κούνσκι» βυθίζεται ανοιχτά της ακτής της Κοσέντζα.

1993:Το πλοίο «Μάρκο Πόλο» εξαφανίζεται στο Στενό Σικελίας.

1995:Τον Νοέμβριο, το γερμανικό πλοίο «Koraline» βυθίζεται ανοιχτά των ακτών της Ούστικα.

ΛΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

.Σχετικό Άρθρο της εφημερίδας GUARDIAN: guardian

athens.indymedia

Σύμφωνα με την ΕΕ, παράγονται ετησίως 85.000 κυβ. μέτρα ραδιενεργών αποβλήτων, κυρίως χαμηλής και μέσης ραδιενέργειας.